2012. szeptember 24., hétfő

A cukkini finom... :)



Nem igazán most van a főszezonja, de én azt mondom amíg lehet venni addig élni kell ezzel a csoda zöldséggel és enni.

Nagyon furcsa ezeket a sorokat így leírnom, mert én kb. 28 évig nem ettem a cukkinit és valamiért az volt bennem, hogy ez egy tök ami eleve nem jó. Nem tudom miért volt ez így, de lehet mindenkiben van ilyen előítélet egy-egy zöldség iránt, na meg azt elismerhetjük, hogy a tradicionális magyar konyhának nem alapvető eleme ez a zöldség sem. (Valami hasonló volt a helyzet az esetemben a padlizsánnal is, és most nyáron rengeteget ettem, szóval az is fantasztikus, egészséges és finom, enni kell!)

Úgy alapvetően sokkal nyitottabb lettem az elmúlt időszakban a különböző eddig számomra ismeretlenebb ételek és alapanyagok irányában. Én azt mondom, ha valaki gyökeresen változtat az étkezésén akkor ez nem is meglepő, hisz nagyon fontos megtalálni azokat a dolgokat amit ehet. Mert bizony vannak olyan dolgok amiket ha nem is teljesen kell kizárni, de bizony java részt el kell felejteni, aztán adódik a kérdés, hogy akkor mégis mit egyek.

A legkézenfekvőbbek a zöldségek, már a gyümölcs is kicsit rázósabb dolog, bár annyira azért nem kell rágörcsölni, mert a gyümölcs cukor azért sokkal jobb, mint a sima kristálycukor. Engem sokszor nagyon bosszant, ha valaki azzal jön, hogy de a gyümölcsnek is van cukor tartalma, persze van, de hagyja el valaki vagy 1,5 évre az összes kristálycukrot és minden olyan ételt amibe az van, és egyen bátran gyümölcsöt aztán meglátjuk az eredményt. Ugyanez igaz arra is amikor a zsírral jön valaki, én nem vagyok hajlandó annyira ráfeszülni az étkezésre, hogy csak sovány baromfi hús. Nem csinálok titkot belőle, szeretek enni és és szeretek főzni is, nem fogom magam annyira bekorlátozni, na meg az nem is normális dolog, a szervezetnek zsírra is szüksége van, úgyhogy részemről jöhet a csülök pörkölt is.

Visszatérve a cukkinire, ma az egyik üzletláncnál korrekt árban lehetett venni a salátacukkinit, olcsóbb volt, mint a piacon. Mondjuk vagy én mentem rosszkor vagy ennyire nem készültek fel erre az akcióra, jelzem csak a mai nap volt jó árban, de a választék elég gyatra volt. Nagyjából egy kilót így is összeszedtem és volt egy nagyobb darab amiből főztem egy krémleveset, a többiből meg saláta lesz.

A  cukkiniről olvashattok még a zöldségek fül alatt, a leves elkészítésének módja, pedig meglepő módon a receptek fül alatt található.

Végezetül annyit, hogy nagyon sportos üzemmódra kapcsoltam, jelenleg heti két alkalommal járok boksz edzésekre, aztán két alkalommal futok és múlthéten volt egy kosarazás is. Ez utóbbi nem biztos, hogy lesz így majd heti 3 futás és 2 boksz edzés lehet. Futni jelenleg biciklivel járok az egyetemi pályára így még bringázok is de még pluszban is szoktam, ha rám jön a mehetnék, ma is volt boksz edzés előtt.

A következő hónapban jelentkezem az eredményekkel, ha lesznek, mert mégis csak még mindig a fogyás a cél, de a testalkat se utolsó így ha centiben jobban alakul a helyzet, mint kilóban, akkor se leszek elkeseredve.

1 megjegyzés:

  1. Szia Tamás!

    Sajnálom, hogy megszakadt a blog és nincs folytatása. Én most pontosan ugyanabban a helyzetben vagyok mint te, csak a kezdőpozíció más, így örömmel olvastam soraid. Remélem, hogy az elmúlt években sikerült elérni, amit szerettél volna!

    Minden jót,
    üdvözlettel,

    thozoo

    VálaszTörlés