2012. szeptember 8., szombat

Vigyázz, kész, futás!!!


Megtörtént amit soha nem gondoltam volna, elkezdtem futni...

Na jó már most helyesbítek, a futás azért erős túlzás, maradjunk abba, hogy kocogok és sétálok és ezek tetszőleges variációja és permutációja. Vagy két hete történhetett, hogy vettem egy futócipőt, mert akkor már határozottan úgy gondoltam, hogy nem lesz kánikula, jön egy kicsit hűvösebb idő akkor rászánom magam a futásra.

Minden fajta különösebb utánajárás és edzéstervek nézegetése nélkül azt magam is fontosnak gondoltam, hogy megfelelő cipő nélkül ne kezdjek el rohangászni. Mivel most már kicsit utána olvastam így tudom, hogy ez tényleg fontos.

A legelső alkalommal csak a környékünkön az utcákban kocogtam és sétáltam már este 10 óra fele pulcsiban, izzadtam is rendesen és még magamat is megleptem azzal, hogy egész jól bírtam a futást.
Másnap, de leginkább harmadnap már voltak problémáim, nagyon komoly izomlázam volt a combomban, tényleg szinte minden lépés fájt. Nem csak emiatt, hanem már korábban eldöntöttem, hogy nem fogok aszfalton futni, mert az nagyon ízület gyilkos és nem is akarom még így terhelni magam. Ennek következtében a második alkalom már az egyetemi futópályán valósult meg. Ahogy számoltam, olyan 2 km-et kocoghattam és kb. 3-4 km-et még sétáltam mellé.

Én ezzel is elégedett vagyok, mind időben mind mennyiségben nem tartom ezt rossz kezdésnek, kellően megizzadtam, elfáradtam. Azt is hozzá kell tennem, hogy a futópályához bicikliztem ami olyan 7 km-et jelent, majd haza is 7 km. Ha ezt nézem a bicikli és a futás együtt már egész komoly teljesítmény, és remélhetőleg meglesz az eredménye is.

Ha minden jól megy akkor jövőhéten kapok egy kis segítséget is, hogy érdemes csinálni, mennyi idő, mennyi km és így tovább, jelenleg futó ruhát vadászok és szerzek be, mert komolyan gondolom, hogy futni fogok. Jelenleg heti 2 alkalommal, aztán ha jobban megy, akkor heti 3 alkalommal. Egy félév múlva szeretném azt elérni, hogy 30 percig folyamatosan tudjak kocogni. Na és ha emellett még tudnék fogyni is, akkor az még jobb lenne. Most is azt mondom, nem a kilók érdekelnek leginkább, inkább a centi, alakformálás és természetesen hasról szeretnék leadni, ahogy mindenki.

Meglátjuk mennyire fog sikerülni, de én továbbra sem koplalok és evésre bíztatok mindenki, akár heti 5-6 alkalommal is, csak nem mindegy, hogy mit és mennyit és mikor, ennyi a kulcs. Na meg persze a sport, ha tetszik, hanem ezt nem lehet kikerülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése